Site-ul oficial al Comunei Sohatu

Anunț

9 oct. 2025 | Cariera

PRIMARIA COMUNEI SOHATU, județul CĂLĂRAȘI, organizează concurs pentru ocuparea prin recrutare, pe perioadă nederminată, a unei funcții publice de conducere vacantă, astfel:

– Secretar general al comunei, COMPARTIMENT SECRETAR GENERAL UAT-204267

Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

DATA ORGANIZĂRII CONCURSULUI:
Concursul de recrutare pentru postul vacant se va desfășură la Primăria comunei Sohatu, județul Călărași, după cum urmează
Proba scrisă : 12 noiembrie 2025, ora 10.00
Interviu : Data și ora probei de interviu se va afișa pe site-ul Primăriei comunei Sohatu și la avizier odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.

CONDIȚII GENERALE:
Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 465 din O.U.G. nr.57/2019, privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Dosarele de înscriere la concurs se depun în termen de 20 de zile de la data publicării, respectiv 09.10.2025, pe pagina de internet a primăriei, respectiv în perioada 09 octombrie — 28 octombrie 2025 inclusiv, la registratura Primăriei comunei Sohatu, județul Călărași Dosarul de concurs conține, in mod obligatoriu:

a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
b) copia cărții de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, in cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat in certificatul de naștere;
d) copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și in specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;
f) copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formulând de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al
acesteia, in condifiile prevăzute de legislafia specifică;
i) declarafia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetai contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

Pentru funcțiile publice de conducere, dosarul de concurs include fi copia diplomei de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. In acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. In situația în care, la înscrierea Ia concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.

Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa IO la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

CONDIȚII SPECIFICE:

Studii:
– studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă
– studii universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 5 7 alin. (2) din Legea nr. 199/2023.

In cazul in care la concursurile organizate pentru ocuparea funcției publice de conducere de secretar general al comunei nu se prezintă persoane care au studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în specialitate juridică, administrativă sau științe politice, și care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 465 alin. (3) și art. 468 alin. (2) lit. a) din Codul Administrativ, cu modificările si completările ulterioare, pot candida și persoane care nu îndeplinesc aceste condiții, în următoarea ordine:

a) persoane care au studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în specialitate juridică, administrativă sau științe politice și îndeplinesc condiția prevăzută la art. 468 alin. (2) lit. a);
b) persoane care au studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în specialitate juridică, administrativă sau științe politice;
c) persoane care au studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în altă specialitate.

Domeniu de studiu: Științe administrative (Ramura de știință), Științe juridice (Ramura de știință), Științepolitice (Ramura de știință)
Vechime minimă în specialitatea studiilor 5 ani
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/saptamăna

Bibliografie și tematică

1. Constituția României, republicată cu tematica Constituția României, republicată
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
4. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – partea I, titlul 1 și titlul 11 ale părții a Il-a, titlul 1 al părții a IV-a, titlul I și 11 ale părții a VI- a
cu tematica partea 1 (Dispoziții generale), titlul 1 (Guvernul) și titlul 11 (Administrația publică centrală de specialitate) ale părții a 11-a, titlul 1 (Prefectul și subprefectul) al părții a IV-a, titlul 1 (Dispoziții generale) și II (Statutul funcționarilor publici ) ale părții a Vl-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare
5. O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Reglementari privind O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare
6. Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila, republicată, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Reglementari privind Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare

Relații suplimentare se pot obține la sediul Primăriei comunei Sohatu, persoană de contact Rocaș Ana
Maria, referent în cadrul compartimentului Taxe”, telefon 0242.517.005.